30 april (deel 2)

Goed ik was dus weer thuis van een rare ervaring dat mijn hart zo snel op hol was gegaan. Dan denk je overal vanaf te zijn maar niks is minder waar toen begon pas de ellende voor mij. Ik bleef steeds een versnelde hartslag voelen en dat voelde dan weer wel heel vervellend. Goed weer terug naar de dokter en ik moest beta blokkers gaan nemen. Ook geen succes want daar word je weer moe van. Maar ook daar ging het niet mee over en ik begon het nu toch wel eng te vinden. Je maakt jezelf helemaal gek met je eigen gedachtes.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik het natuurlijk ook wel in de familie heb mee gemaakt en dan denk je gauw wat als ik nu ook? De dokter wist het na een poosje ook niet meer en stuurde me terug naar de cardioloog toe. Ik moest een hartfilm laten maken daar word dan in een paar seconde een opname gemaakt van mijn hart maar goed op dat moment had ik dus geen last van die kloppingen. Dus de uitslag was al snel duidelijk er was niks aan de hand op het filmpje was niks te zien. Wel moest ik een maand later terug komen om te kijken hoe het ging want mijn bloed druk was wel erg hoog.

Goed een maand later weer terug met nog steeds een hoge bloeddruk en nog steeds regelmatig die kloppingen. Moest een kastje om doen en die vier en twintig uur om houden zodat ze alles konden registeren en alle activiteiten bij houden die ik deed. Ja zegt die mevrouw heel leuk ook als je sex hebt moet je dat vermelden. Had echt zo iets ja dag dat ga ik dus echt niet doen met dat kastje om mijn nek ben me daar gek zeg. Ondertussen is er ook nog een echo gemaakt van mijn hart en was daar op de fiets heen gegaan. Toen werd toch de cardioloog maar even bij gehaald want mijn hartslag was wel erg hoog na die inspanning ook al was het dan een kwartier geleden dat ik van de fiets af stapte. Ik toch blij dat ze nu eindelijk ontdekt hadden wat ik dus steeds bedoelde maar ik mocht toch naar huis was niks ernstigs.

Na verloop van tijd ben ik zelf langzaam afgebouwd in overleg met de dokter om te kijken wat er gebeurde. En waar ik op hoopte gebeurde het werd minder en het schoof naar de achter grond ik hoefde er niet meer steeds mee bezig te zijn. Ben nu helemaal van de tabletten af en dat doet me goed toch heb ik die kloppingen af en toe nog wel maar niet meer zo vaak en hopelijk blijft dat zo want al die drukte om me heen pfff niks voor mij hoor.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijke blogs. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie